Design of Web 2.0 Resources to Improve the Teaching and Learning

Main Article Content

Horacio Leonel Pabón Arévalo

Abstract

In this article we show an overview of the diagnostic study of new technologies of information and communication technologies (ICTs) in the learning process, analyzing it from the experience of a chair. You attempted to understand how the incorporation of ICTs in education creates another dimension of communication between the participants in the training, the asynchrony. In addition, the paper describes the materials and methods used in the investigation. At the same time, shows the most important findings collected and finally presenting the conclusions resulting from the study.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
ArévaloH. L. P. (2014). Design of Web 2.0 Resources to Improve the Teaching and Learning. AXIOMA, 2(11), 38-43. Retrieved from https://axioma.pucesi.edu.ec/index.php/axioma/article/view/387
Section
DOCENCIA
Author Biography

Horacio Leonel Pabón Arévalo

Docente de la Pontificia Universidad Católica del Ecuador Sede Ibarra.

References

Barajas Frutos, M., & Álvarez González, B. (2008). La tecnología educativa en la enseñanza suprior. Entornos virtuales de aprendizaje. Ed. Mc Graw Hill. Madrid, España.
Bautista Pérez, G., Borges Sáiz, F., & Forés & Miravalles, A. (2006). Didáctica universitaria en entorno virtuales de enseñanza-aprendizaje. Ed. Narcea. Madrid, España.
Castillo Arrendondo, S., & Polanco González, L. (2004). Enseña a estudiar...aprende a aprender. Ed. Prentice Hall. Madrid, España
Cukierman, U., Rozenhauz, J., & Santángelo, H. (2009). Tecnología educativa. Recursos, modelos y metodologías. Ed. Pearson, Madrid, España
García Montes, M., & González Ricardo, O. (s.f). Aplicación de las TIC en la enseñanza superior. Recuperado el 23 de Diciembre de 2011, de: http://www.monografias.com/trabajos47/tic-educacion-superior/tic-educacion-superior.shtml
Gross Salvat, B., Landeta Etxeberria, A., Adell Segura, J., Gisbert Cervera, M., & Area Moreira, M. (2011). Evolución y retos de la educación virtual. Ed. UOC. Barcelona, España
Hernández Sampieri, R., Fernández Callado, C., & Baptista Lucio, P. (2010). Metodología de la investigación. Ed. Mc Graw Hill. México.
López Carrasco, M. (2013). Aprendizaje, competencias y TIC. Aprendizaje basado en competencias. Ed. PEARSON. México.
Ontoria Peña, A., Gómez R., J. P., & Molina Rubio, A. (2006). Potenciar la capacidad de aprender a apren-der. Ed. Alfaomega. Lima, Perú.
Polanco González, L., & Castillo Arredondo, S. (2005). Enseña a estudiar...aprende a aprender. Didáctica de Estudio. Ed. Prentice Hall. Madrid, España.